V poistení firiem bude rozhodovať odbornosť a dôveryhodnosť poisťovacích maklérov a ich tímov.

V poistení firiem bude rozhodovať odbornosť a dôveryhodnosť poisťovacích maklérov a ich tímov.

Téma panelu „Nové nároky, nové zručnosti – kam smeruje maklérska profesia?“ rámcovala diskusiu na @SIBAF® forum 2025 za účasti Andrej Borot, Gabriela Hilkovičová, Matej Ďugovič a s moderovaním Peter Csernák.

Priniesla niekoľko „aha“ momentov, ktoré jasne ukazujú, čo odlišuje poisťovacieho makléra od agenta a kam sa prax v segmente B2B posúva.

Poisťovací maklér rozumie biznisu firmy-klienta, zhodnotí špecifické rizikové expozície a premietne ich do správne nastavenej poistnej ochrany – od limitov poistného plnenia a poistných súm až po výluky a povinnosti poistníka.

Kvalitná riziková správa nie je formalita: popisuje reálne expozície, vyhodnocuje súlad s normami a požiadavkami ochrany, stanovuje priority preventívnych opatrení a na tomto základe sa nastavuje štruktúra poistného krytia.

Servis makléra nekončí podpisom poistnej zmluvy: počas roka priebežne maklér aktualizuje krytie pri zmene biznisu/prevádzky/rizika a zastupuje klienta pri likvidácii prípadných škôd.

Výsledok: efektívnejšie upisovanie rizika, znižovanie miery rizika škôd a menej interpretačných sporov pri ich riešení.

Rovnako dôležitá je transparentná komunikácia – jasne nastavené vzájomné očakávania pri zmene situácie udržujú vzťah klient –maklér stabilný a dôveryhodný.

Čo očakávať v 2030?
• O kvalite spolupráce maklér – klient – poisťovňa bude rozhodovať odbornosť a dôveryhodnosť maklérov a ich tímov,
• poisťovací makléri budú ešte výraznejšie pôsobiť ako konzultanti pri riadení rizík,
• porastie význam medzinárodného umiestňovania rizík a trh bude skôr konsolidovaný – menej, no silnejších hráčov.

Takto vyzerá komunita, ktorá sa odborne posúva dopredu.